Sunday, August 10

亲子面包

搬家的时候,我真的以为我不会踏进厨房半步。所以家里没有油,没有米,没有饭锅,没有酱,没有盐,没有糖……什么都没有。因为十年前刚成家的时候,天真地以为自己会浪漫地为老公下厨,所以买了一大堆厨房用具。结果勒?全都积了灰尘。趁搬家,把它们全都清理掉。

孩子成长的过程,我还是一个懒惰的妈妈。我用一个电子锅就搞定她的膳食。她能够吃外面的食物时,我就把电子锅收起来了。

结果,因为网友LZMommy的关系,我觉得为孩子做便当是非常愉快的一件事。于是,我又踏进了厨房,在厨房找到了快乐和满足。下厨,不再是一件差事而已。

昨天晚上,媛媛因为肚子不舒服,所以晚餐吃得少,晚上九点多时要求吃面包。如果是从前,我就会帮她涂一片面包之后就随便撕成小块给她就算了。昨天,我把面包切成了星状,媛媛快乐地把所有的面包吃下,还要求多一片。这次,我印出吉蒂猫的图案给她。她看到盘子上的吉蒂猫,“哇”了一声,赶快端正坐好,把一只一只的小猫咪往嘴里塞。

看到媛媛吃得那么开心,我也有很大的满足感。

今天早上,媛媛说她要吃“star”的面包。这次,我还给小星星加上了眼睛和嘴巴。媛媛又是一轮的快乐。同样是一片面包,大家的心情就完全不一样了!




8 voices:

Anonymous said...

So cute your little stars! What's that orangey thing you use for the mouth?

Angie said...

I used ketchup. I think jam will have a better visual effect but because I do not like jam, i put ketchup instead. I used a toothpick to draw the mouth.

Anonymous said...

yo angie, after seeing yr bentos, LZmommy bentos and more bentos.. i hor... "copy bento aka cat" also very interested to get stuffs on wat it need to be needed! :D btw, wat u use the the eyes? looks like sesame?

Lydia said...

Like the way Jae enjoying mama's effort... 是幸福的咯 :)

Angie said...

hi levine!
welcome to the bento-making club! it's so fun, i assure you! your boy is going to love it! go to daiso to get all the "starter kit". :) yes, it's sesame. from daiso. :)

hi lydia,
After cutting out the stars for jaimie and seeing the look on her face, i dont think i'll ever revert back to using my bare hands to tear the bread to small pieces for her again. hahaha!!

Noe said...

Wah! 好可爱。看起来好开胃。
我也要吃!=P

Aces Family said...

Hi Angie,

Wow..you are a natural "bento' mama..haha. Keep up the spirit and hopefully soon i can start too.. : P

Will go and get starter kits 1st... : 0

astee

LZmommy said...

It is indeed a joy to prepare food for our little ones :) Thanks for mentioning me in your post :)