Monday, July 21

又来了!

昨天早上,媛媛大约7:30am便从睡梦中醒来。睡在我和老婆中间的小瓜缓缓地睁开了双眼,见到身旁的我正望着她,立刻微笑着说:

“爸爸早安!”

“媛媛早安。好乖!” 虽然只是简单的几个字,但一早听到孩子真诚的问安,我还是觉得好开心,好幸福。我想为人父母的都会有这种体验吧。

“哦。妈妈在睡觉。Shhhhhhh。” 媛媛发现了睡在她左侧的娘亲,压低了声音说道。同时还转了过来,把手指放在嘴前向我示意。

我心想:啊,这孩子今天还蛮贴心的嘛。想赞她两句,但话都还没说出口,就听见媛媛大声地唱着:

一群可爱的小黄鸭,摆摆头来摇摇尾巴。要!要看小鸭鸭!爸爸,PLEASE!”

媛媛啊...你又来了!真的是不可以 ‘噢漏’(称赞)得太早.....

5 voices:

Lydia said...

从温馨的“爸爸早安”,到大跌眼镜的“大声地唱”... 就好像漫画里的细节, 爸爸应该来个从床上跌下的画面。 哈哈!

lol @ '噢漏'

Anonymous said...

So sweeet.... the singing part can be forgiven lah, kids are afterall kids mah... hehe...

Anonymous said...

*laugh* its true its true, every time we praise the kids on something, they really get bloated head and then they are back to square one again! *laugh*

LZmommy said...

Jae is sweet :) A great way to start your day.

Clement said...

Thks all.

Jae did it again this morning - I was woken up at this morning and when I opened my eyes, I saw this girl's smiling face staring straight at me. On usual morning it might have been sweet, but not today since it was 5:30am! Girl refused to sleep thereafter, and made sure I didn't too. *sigh*