Wednesday, November 14

新官,尚未上任

之前校方就问我有没有兴趣站出来“服务大众”,当中层管理。我因为要读硕士班,之后又有家庭计划,因此推辞了两次。

今年,很多事情都稳定下来了,媛媛也比较大了。我觉得时机成熟了。我有时间有精力在事业上进入另外一个阶段。于是,毛遂自荐地向校方表示我的意愿。出乎意料,我很快就得到回音。明年,我将扮演新的角色,迎接新的挑战。在同一个位子坐了那么久,也真的需要一些改变来注入新的干劲。

今天,第一次参加学校中层管理的staff retreat。第一次以新的角度看事情。第一次发现以前觉得“无聊”的种种计划,背后的意义在哪里。感觉非常兴奋,同时也为自己的视野开阔了而有满足感。

在最底层做久了,会累积蛮多的负面情绪。能够跳出来,在很多方面来说都是好事。

觉得要学习的地方很多。对于新的挑战,我很期待!

5 voices:

stardust said...

Hi Angelcow

Yes it can be refreshing to look at staff matters from helicopter top view...

Think it also makes me "complain" less

ア-ネスト said...

all in all, i think that's good news! (just don't carry that 'san ba huo' =p) seriously, i think it's a very encouraging/motivating piece of news. work hard! btw, hope clemen kor kor's feeling better by now...

Clement said...

I am still sniffing and coughing away in the office today. And tomorrow I have to take my IPPT! How??!

Angie said...

Thanks Ernest! :) When are you coming back to Spore?

ア-ネスト said...

opps. didn't notice u'd replied...
i'm coming back may '08.
need anything here?

clement, i can't give u any advise on that man. u're talking to a C2L2 here. *wink*